lördag 19 juni 2010

Irländskt på Mallis...Salud!

Tribute to the Lord of the Dance

Hotellunderhållning a la irish dance.

Som sagt var jag och min lilla familj (sambo, ettårig son) på Mallorca. Jag kopplade bort det mesta faktiskt som hade med allt och alla att göra men en kväll gladdes vi åt hotellets underhållning som bestod av A Tribute to Michael Flatleys Lord of the Dance. Jag la inte ribban speciellt högt i mina förväntningar men bitvis var det riktigt trevligt.

Vi samarbetar ju som ni vet med Irish Dance Project här hemma och därför är vi ju bortskämda med deras proffsighet och kunnande och extra höga nivå på dans.

I denna entimmes-show på hotellets scen så var koreografin av den enklare klassen men kostymerna var ambitiösa och speciellt den tjej som sjöng Corrs-låtar och spelade fiol var lysande! Vi har ju såklart Britta i vårt band som ju spelar fantastiskt men om Britta inte kan vara med av nån anledning eller är sjuk nån gång så vet jag nu att det finns ersättare, om än 250 mil bort. :-)

/André - Pure Malt

Inga kommentarer: